I made this widget at MyFlashFetish.com.

rAyE AiDiLaDhA =)

assalamualaikum..

Apakah MAKNA hari raya haji ?? bile diorg sambut eak?? sape yg sambut??  solan di mukadimah blog aku nie.. hehe

JAWAPAN : aidiladha nie dikenali sebagai HARI RAYA KORBAN atau HARI RAYA HAJI yg dirayakan di seluruh dunia, pelusuk mana semua rayakan... Ia di sambut pada hari ke 10,11,12, dan 13 bulan zulhijjah. yg menyambutnye adalah umat islam di seluruh dunia sbb aidiladha nie salah satu perayaan terbesar selain AIDILFITRI..

haha ! sap xtw ape tu raye haji ? meeyyhh aku citew ape tu rayee haji ! 
raye haji nie bermule dgn TAKBIR Aidiladha pd mlm 10 zulhijjah, diikuti dgn solat sunat aidiladha serta khutbah aidiladha di pg 10 zulhijjah... 1st time dlm idop aku td aku p.. hehe seronok.. rugi sape x p tw... lepas tu, sambutan diikutu dgn ibadah korban...

merenung mase dpn... hehehe

selamat di korbankan... =)

tu contoh jee okey ! aku xp pon tgk.. xsmpai aty... hehhe (pdhal mls) okey2 sambung lg yee.... aidiladha nie perayaan yg istimewa tw sbb ia merupakan hari utk umat islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.....so sape brani nk p sembleh anak semdiri? sanggupkah anda? HAHA!

okey laa... sampai cini sajee yee.. nk kua laa.. nk p sambut raye aji niee... ehehehhe
sebelum tu,,, aku dee dialog sepasang kekasih nie pasal korban.. hehehe (padahal dialog aku tuu) 

GF : bie, tahun nie nk korban ape eak?? asik lembu, kambing jee....
BF : ha ! kene korban kasih sayang laa nie ea? korban kasih sayang kt kamoo utk org lain.. boleh x? haha (gelak gedix)
GF : *^%&##^**&%&$@#&&^%$#$@ !! boleh.. xde hal laa.. HAHA ! (gelak saket aty )
BF : yes ! hahaha

p/s : tok sah nk gedix laa nk korbankan kasih syg tu kat org len,,, syg laa org yg sygkn andaa =)

hehee =) so renung2kan dan selamat beramal ! 

hahaha gemok ! >.<

wsalam =)

No comments: