I made this widget at MyFlashFetish.com.

HELP aWeK aKu pOntiAnAk !

PONTIAN=PONTIANAK ? hehehe ooppss salah ! hehe pontian tuu tempat aku tinggal laa :) pontianak tu hantu laa :) hehhe

cm kak limah jea...hihihihi

haa ! ari nie aku tetbe nk p tengok wayang ! tpon laa mmbe aku c dibaa, n leyha... tp due2 bz ! wwaaahh , nk ajak sape niee.. so ajak laa adeq aku nie.... baru form 2... p tgok citew TOLONG AWEK AKU PONTIANAK ! menarik + kelaka ! hahah... aku p nek kete ayah aku laa... kete avanza, nek 2 org jee.. aarrgghh tibai jea... asalkan sampai.. yelaa nk tunggu kete aku, daa kua tp loan bank lak tana lepas... isshh !  berbalik pd entry kali nie, citew nie sangat lucu, klaka.... :) so sape yg x p tgok rugi tau :)  nie serba sedikit laa sal citew niee k... sinopsis laa katekn..hehhee

Pernahkah anda menonton filem Pontianak Malaysia bercinta dengan manusia? Pernah tengok Pontianak yang tidak hisap darah dan tersangatlah baik? Haa…kali ni, Tayangan Unggul mempersembahkan sebuah filem komedi seram Tolong! Awek Aku Pontianak. Filem ini mengisahkan bagaimana seorang manusia boleh jatuh cinta kepada Pontianak.
Bob (Zahiril Adzim), orang kata dia loser tapi dia ni sangat baik, lurus bendul, naïf tapi sering dibuli oleh rakan sepejabat. Mempunyai rakan serumah bernama Pian (Sufian Mohamed). Bob sering bernasib malang bukan saja berkenaaan dengan kerja, kehidupan seharian malah sering gagal dalam percintaan.
Ina (Faezah Elai), inilah awek Bob. Kerja dia sales assistant je. Ina sanggup tinggalkan Bob dan pergi kepada lelaki yang lebih kaya kerana tak sanggup hidup dengan loser. Kesian Bob.
Faizal (Rashidi Ishak) teman sekerja Bob, dan juga anak bos tempat Bob bekerja. Dahlah tak pandai buat kerja, hanya pandai menggunakan kuasa sebagai anak bos. Sering mempergunakan Bob dalam urusan kerja. Kesian…Bob.
Suatu hari, Bob kenal dengan seorang wanita; Maya (Sazzy Falak), sangat cantik, comel dan baik hati. Bob mula terpikat pada Maya. Tapi Maya ni Pontianak, Bob tak tahu pun yang bakal awek dia ni Pontianak. Lagilah kesian kat Bob.
Maya tinggal bersama adiknya Liyana (Liyana Jasmay), cantiklah jugak. Tapi tak macam kakak dia, dia ni garang sikit dan sangat menjaga kakaknya. Aktif menjalankan aktiviti Pontianak disekitar kawasan perumahan dia.
Keadaan menjadi kacau apabila datang lagi seorang lagi Pontianak; Nadia (Nurul Wahab). Datang dari Johor ke KL semata-mata nak cari Maya. Kehadiran Nadia banyak mengucar-kacirkan kehidupan Maya, Liyana dan Bob. Aduh…kesian betul kat Bob.
Bagaimanakah kesudahan filem ini, adakah kehidupan Bob yang loser akan bertukar menjadi lebih baik dengan kehadiran Pontianak ni? Atau menjadi bertambah loser?

nie plak senarai pelakon2 n org2 yg menjayakn filem niee :)



Zahiril Adzim – Bob
Sazzy Falak – Maya
Liyana jasmay – Liyana
Sufian Mohamed – Pian
Rashidi Ishak – Faizal
Yus Waisar – Kamal
Nurul Wahab – Nadia
Syanie – Fatimah
Ameerul – Noordin
Datuk Jalaudin Hassan – Mr. Jamal
Harun Salim Bachik – Pak Harun
Afdlin Shauki – Don
Faezah Elai – Ina
Ruminah Sidek – Old Lady
Jehan Miskin – Eddy
Bell Ngasri – Pembantu Pak Harun
Senarai Tenaga Produksi
Pengarah/Lakon Layar – James Lee
Penolong Pengarah 1 – Saiful Zaidrin
Penolong Pengarah 2 – Muhammad Sadiq
Pengurus Produksi – Mohd Izuan Mohd Mokhtar
Pengarah Fotografi – Mohd Helmi Mohd Yusof
Pengarah Seni – Nazrul Asraff Mahzan
Propmaster – Raja Azrul Nizam Shah Bin Raja Amir Shah
Busana – Nasirah Ramlan
Tatarias – Mohd Fuad Arippin
Komposer – Nurzaidi Abdul Rahman
Jurutera Bunyi – Dustin Riduan Shah
Editor – Abong


rugi tau sapee x tengok.. sebenanyee aku nk p tgok dgn boypren aku... tp nk wat cm ne, time kelua cito nie, time tu seminggu ag aku dee 1st test tok sem nie..hhuhuh soo kene laa tgok dgn adeq aku... tp mmg kelaka.. aku berdekak ketawe dgn adeq aku... hehehe  :)



pontianak nek moto :)

hodoh glerr ! (comey ag aq..hehe)


nie adeq bradik pontianak :)


LANGSUIR vs PONTIANAK :)




cantekkn pontianak nie :D







jum p pakat ramai2 p tgok citew nie k :D

sekian ~

No comments: